PRESS RELEASE - THE ESCONDIDO POLICE DEPARTMENT SUPPORTS NATIONAL WALK TO SCHOOL DAY OCTOBER 6 / EL DEPARTAMENTO DE POLICÍA DE ESCONDIDO APOYA EL DÍA NACIONAL DE CAMINAR A LA ESCUELA EL DÍA 6 DE OCTUBRE

The Escondido Police Department encourages parents and students to join school-goers from around the country and make the trek to class on foot Oct. 6.

“Walk to School Day” is celebrated annually to highlight the benefits of exercise and practice pedestrian and road safety with classmates, families, and caregivers.

The Escondido Police Department offers the following tips for children to incorporate into their walks:

  • Be predictable. Use crosswalks.
  • Walk on sidewalks, when available.
  • Always look left-right-left before crossing the street. Make sure the driver sees you. Continue to scan for traffic as you cross the street.
  • Do not walk or run into the path of a vehicle.
  • Watch for cars entering/backing out of driveways or leaving parking spaces.

Drivers should be alert for more people walking to school the morning of Oct. 6 and be prepared to stop for children crossing the street. Drivers should always watch their speed and slow down in school zones.

Schools are encouraged to register at walkbiketoschool.org as a way of tracking participation and showing support for active, healthy, and safe transportation.
Funding for this program was provided by a grant from the California Office of Traffic Safety, through the National Highway Traffic Safety Administration.

For questions regarding this press release, please contact Lieutenant Scott Walters at swalters@escondido.org or 760-839-4728. Follow the Escondido Police Department on social media @EscondidoPolice. 

To report any suspicious activities in your neighborhood, you may contact the Police Department directly, or you may make an unidentified call on our “Anonymous Tip Line” at 760-743-TIPS (8477) or via our Web site at police.escondido.org.

 

 
 

 

El Departamento de Policía de Escondido anima a los padres y a los estudiantes a unirse a los alumnos de todo el país y hacer el viaje a clase de pie el día 6 de octubre.

El “Día de Caminar a la Escuela” se celebra anualmente para destacar los beneficios del ejercicio y practicar la seguridad de los peatones en las carreteras con los compañeros de clase, las familias y los cuidadores.

El Departamento de Policía de Escondido ofrece los siguientes consejos para que los niños se incorporen a sus caminatas:

  • Sea predecible. Utilice paso de peatonales.
  • Camine por las aceras, cuando estén disponibles.
  • Mire siempre de izquierda, a derecha, e izquierda antes de cruzar la calle. Asegúrese de que el conductor lo vea. Continúe alerta al cruzar la calle.
  • No camine ni corra hacia el camino de un vehículo.
  • Esté atento a los automóviles que entran/salen en reversa de los caminos de entrada o que salen de los lugares de estacionamientos.

Los conductores deben estar atentos a que haya más personas caminando a la escuela la mañana del día 6 de octubre y estén preparado para parar en caso de que los niños crucen la calle. Los conductores siempre deben vigilar su velocidad y reducir la velocidad en las zonas escolares.

Se anima a las escuelas a registrarse en walkbiketoschool.org como una forma de rastrear la participación y mostrar apoyo para un transporte activo, saludable y seguro.

La financiación para este programa fue proporcionada por una subvención de la Oficina de Seguridad del Tráfico de California, a través de la Administración Nacional de Seguridad del Tráfico en las Carreteras.

Para preguntas sobre este comunicado de prensa, por favor contacte a Lieutenant Scott Walters, swalters@escondido.org o 760-839-4728. Por favor, siga al Departamento de Policía a través de las redes sociales (@EscondidoPolice).

Para reportar cualquier actividad sospechosa en su vecindario, puede comunicarse directamente con el Departamento de Policía, o puede hacer una llamada no identificada a nuestra “línea de información anónima” al 760-743-TIPS (8477) o a través de nuestra página de web en police.escondido.org.